- VERHALEN UIT ONS ZIEKENHUIS
- dVERHALEN DIE RAKEN
-
uZIJ ZORGEN VOOR HET VERSCHIL
- HET VERHAAL VAN CARIN BERGHS EN FLOOR VAN HAGEN
- HET VERHAAL VAN SANDRA
- HET VERHAAL VAN COR ZWAAN EN JOS SUYLEN
- HET VERHAAL VAN BEN EN MARIJ
- HET VERHAAL VAN JODY
- HET VERHAAL VAN MIRJAM LUIJTEN
- HET VERHAAL VAN MARC
- HET VERHAAL VAN SANDRA VAN BRAAK
- HET VERHAAL VAN YVONNE WOLTERS
- HET VERHAAL VAN VIVIAN EN KATINKA
HET VERHAAL VAN YVONNE WOLTERS
Yvonne Wolters, Receptioniste: “De meeste vragen die ik krijg aan de balie, zijn vragen over de route die mensen moeten lopen in het ziekenhuis naar een bepaalde afdeling, of vragen over hun afspraken. Op een zondag middag kreeg ik overigens een hele andere vraag.
Er kwam een mevrouw bij mij aan de balie. Ze zat in een scootmobiel en hield een blikje erwten vast. Ze vertelde dat ze het blikje erwten niet open kreeg omdat het lipje van de deksel was afgebroken. Ook met een blikopener kreeg ze het blikje niet open. De mevrouw had last van erge reumatische klachten aan haar handen waardoor ze de blikopener niet goed kon vasthouden. Normaal gesproken zouden haar buren haar helpen maar die waren nu op vakantie. De mevrouw wist zich geen raad meer. Na even te hebben nagedacht over wie haar hiermee kon helpen, besloot ze naar het ziekenhuis te rijden. Ze woont in de buurt en ze vond dat ze hier altijd even vriendelijk werd geholpen. De mevrouw had een blikopener en een kommetje meegenomen van huis en vroeg aan mij of ik het blikje voor haar kon openen. Dat heb ik natuurlijk gedaan.
Het idee dat er mensen zijn die in hun omgeving niemand hebben om zulke vragen aan te stellen, raakt mij. Maar het is tegelijkertijd hartverwarmend dat ik iemand heb kunnen helpen met een hele kleine moeite.”
Klik hier om terug te gaan naar de hoofdpagina van Jij zorgt voor het verschil.