AFSPRAAK POLIKLINIEK
U kunt via uw huisarts, verloskundige, tandarts of een andere specialist verwezen worden naar een polikliniek van Laurentius Ziekenhuis.
Elk specialisme heeft een eigen polikliniek. Hier houden de specialisten en gespecialiseerd verpleegkundigen hun spreekuren. Op de polikliniek wordt u niet opgenomen.
Afspraak op tijd afzeggen
Bent u verhinderd? Geef dit zo snel mogelijk door, maar uiterlijk 24 uur vóór de afspraak, zodat wij een andere patiënt kunnen helpen. Dit kunt u doen door:
- met de polikliniek te bellen waar u de afspraak heeft of
- een bericht via e-consult in Mijn.LZR te sturen naar de polikliniek waar u de afspraak heeft. Dit kan tot 3 werkdagen vóór de afspraak. Voor meer informatie over Mijn.LZR kijk op www.lzr.nl/mijnlzr.
Voor overige vragen kunt u telefonisch contact opnemen of een bericht sturen via E-consult in Mijn.LZR.
Meenemen naar uw afspraak
Om uw bezoek aan de polikliniek zo goed mogelijk te laten verlopen, is het van belang dat u een aantal documenten bij u hebt:
- Verwijzing van uw huisarts of specialist bij uw eerste afspraak
- Geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
- Uw afspraakbevestiging (als u deze hebt)
- Verzekeringsbewijs
- Medicatieoverzicht; wij vragen u vriendelijk om uw medicatieoverzicht op te vragen bij uw apotheek en dit mee te nemen naar uw afspraak.
Route naar de polikliniek
Volg in het ziekenhuis de bordjes met het routenummer naar de betreffende polikliniek of afdeling. Dit routenummer staat op het ticket dat u ontvangt, nadat u zich in de centrale entreehal hebt aangemeld bij de aanmeldzuilen. Op de pagina van een specialisme leest u ook het routenummer.
Bij de polikliniek
Op het ticket, dat u ontvangt na het aanmelden bij de aanmeldzuilen, staat de juiste route en een zogenoemde QR-code. U scant deze code op uw eindbestemming bij de ‘incheck’-zuil. Hierna is het aanmelden voltooid.
Goed voorbereiden op uw afspraak
Bereid u goed voor, zodat u geen vragen of onduidelijkheden hebt. Log in op Mijn.LZR voor aanvullende informatie en om uw afspraak voor te bereiden. Indien u per post een bevestiging van de afspraak heeft ontvangen, vindt u daarin de nodige informatie. Wanneer u de voorbereidingen niet volgt, dan kan uw afspraak mogelijk niet doorgaan.
Bereid u goed voor op het gesprek met de specialist of verpleegkundige. Zo voorkomt u dat u na uw afspraak nog vragen of onduidelijkheden hebt. Wij geven u graag enkele tips:
- schrijf vooraf uw vragen op
- neem iemand mee, bijvoorbeeld uw partner, of een goede vriend of kennis
- antwoorden of aantekeningen kunt u tijdens het gesprek noteren
- vraag om uitleg als iets niet direct helder of onduidelijk is
Tijdens uw afspraak stelt de specialist u natuurlijk ook vragen. Ook hierop kunt u zich voorbereiden. Vragen die u mogelijk worden gesteld, zijn bijvoorbeeld:
- Wat zijn uw klachten precies?
- Hoelang hebt u al last van uw klachten?
- Wanneer treden de klachten op?
- Komen er ziekten in uw familie voor? Zo ja, welke?
- Spelen andere factoren mee, bijvoorbeeld de thuissituatie?
Gespreksopname
Het opnemen van een gesprek met uw arts om dat thuis nog eens af te luisteren, kan u helpen om uw gedachten op een rij te zetten en beslissingen te nemen. U mag daarom binnen het ons ziekenhuis het gesprek met uw arts opnemen. Deze opnames kunt u gebruiken voor persoonlijke doeleinden en in huiselijke kring. U mag deze opnames niet delen via de (social) media, in verband met de privacy van onze medewerkers. Wanneer u het gesprek met uw arts wilt opnemen vragen wij u van tevoren dit kenbaar te maken aan uw arts. Respecteer hierbij te allen tijde de privacy van andere patienten, artsen en andere medewerkers.