PATIËNTENDOSSIER
Van iedere patiënt in het ziekenhuis wordt een patiëntendossier bijgehouden. Hierin staan alle gegevens die betrekking hebben op uw behandeling. Dit dossier is eigendom van het ziekenhuis. U kunt het niet meenemen. Uw medische gegevens worden 20 jaar bewaard vanaf het laatste moment dat er een aanpassing is gedaan in uw gegevens. Daarna worden ze vernietigd.
Mijn Laurentius Ziekenhuis (Mijn.LZR)
Mijn Laurentius Ziekenhuis (Mijn.LZR) is uw persoonlijk digitaal portaal. Met Mijn.LZR krijgt u thuis op een veilige manier toegang tot (een deel van) uw medisch dossier. Log in via de knop Mijn.LZR rechtsboven in het scherm van deze website of rechtstreeks via mijn.lzr.nl
In uw online dossier staan gegevens vanaf 1 april 2018. Enkele onderdelen kunnen ook gegevens van voor deze datum bevatten (bijvoorbeeld uitslagen). Wanneer u inzage wilt in uw medische gegevens vóór 2018, kunt u hieronder het formulier invullen.
Recht op kopie medisch dossier
U kunt uw verzoek voor kopie van uw eigen dossier indienen via onderstaand formulier of per:
- e-mail: inzagekopiedossier@lzr.nl
Alleen verzoeken voor kopie klinische dossiers (opnames in het ziekenhuis) worden in behandeling genomen. Voor verzoeken tot kopie poliklinisch dossier kunt u zich richten tot het secretariaat van de betreffende specialist.
Recht op aanvulling, correctie of vernietiging (van een deel) van uw dossier.
Als u van mening bent dat er feitelijke onjuistheden in uw dossier staan, dan kunt u een schriftelijk verzoek doen om dit te laten corrigeren. Dit kan door het invullen van het formulier Correctie patiëntendossier.
Bent u het niet eens met indrukken, meningen of conclusies van de zorgverlener, dan kunt u dit niet laten aanpassen. Wel kunt u een aanvullende verklaring (uw eigen mening) aan uw medisch dossier laten toevoegen.
Daarnaast kunt u een verzoek doen tot vernietiging van (een deel van) uw dossier. Dit kan door het invullen van het formulier Vernietiging patiëntendossier.
Opvragen Basisgegevens Set Zorg
In het patiëntenportaal Mijn.LZR kunt u gegevens inzien vanaf april 2018. Heeft u nog geen DigiD met sms-controle en wilt u toch uw gegevens inzien, dan kunt u via onderstaand formulier een aanvraag indienen. Het gaat hierbij om het opvragen van de zogenaamde basisgegevens set zorg (door de overheid vastgestelde gegevens). Onder meer specialistenbrieven en laboratoriumuitslagen, maar ook het medicatiegebruik.
U kunt alleen de gegevens vanaf 1 april 2018 opvragen. Wilt u kopieën opvragen van gegevens vóór 1 april 2018 of van uw geheel dossier, dan kunt in de gewone procedure inzage en/of kopie dossier volgen.
Aanvragen voor kopie Basis Gegevensset Zorg die volledig zijn ingevuld worden binnen drie werkdagen verwerkt. De gegevens worden voor u op een usb-stick geplaatst. U krijgt op het door u opgegeven mailadres bericht, zodra de usb-stick met de gegevens voor u klaarligt. U wordt verzocht een geldig legitimatiebewijs mee te nemen bij het ophalen van de usb-stick.
Meer informatie
Informatie over het opvragen van uw medische gegevens, het indienen van een verzoek tot correctie of een verzoek tot vernietiging leest u in de folder:
- Recht op inzage (pdf)