PATIËNTENPORTAAL MIJN.LZR
Mijn.LZR is het patiëntenportaal van het Laurentius Ziekenhuis. Het is een veilige en digitale omgeving waarmee u altijd en overal toegang heeft tot uw medisch dossier.
Ga naar mijn.lzr.nl om in te loggen of klik op onderstaande afbeelding:
Inloggen met patiënten app
U kunt nu ook Mijn.LZR als app installeren op uw mobiele telefoon of tablet. Het voordeel hiervan is dat u - na eenmalige registratie met DigiD inlog - in het vervolg kunt inloggen met een eigen ingestelde code. Hoe u de app installeert en de code instelt, leest u hier.
Inloggen met DigiD
Om in te kunnen loggen in Mijn.LZR heeft u DigiD met sms-controle of de DigiD app nodig. Inloggen met de app van DigiD is eenvoudig: u hoeft alleen uw zelf gekozen code te gebruiken. Kiest u voor inloggen via Digid met sms controle, dan vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in. U ontvangt direct een code per sms op uw mobiele telefoon. Als u deze code invult krijgt u toegang tot Mijn.LZR.
Dit geldt ook voor kinderen die in behandeling zijn in ons ziekenhuis. Heeft u of uw kind nog geen DigiD met sms-controle of de DigiD app, vraag deze dan aan op de website van DigiD. Voor een duidelijke uitleg over gebruik van DigiD kijk hier.
Inloggen via Zorgdomein
Bent u verwezen naar Laurentius via Zorgdomein door bijvoorbeeld uw huisarts? Dan kunt u inloggen met uw ZorgDomein verwijsnummer. U vindt dit nummer in het bericht dat u heeft gekregen van ZorgDomein. In Mijn.LZR ziet u alleen de informatie die over deze verwijzing gaat. Om alle gegevens te zien, logt u in met DigiD.
Heeft u vragen over Mijn.LZR?
- Lees de uitgebreide uitleg over Mijn.LZR stap voor stap
- Bekijk onze veel gestelde vragen.
Hulp nodig bij het gebruik van Mijn.LZR?
Ons servicebureau helpt u graag verder. Het servicebureau (routenummer 0.51) bevindt zich nabij de centrale entreehal en is geopend van maandag t/m vrijdag tussen 7.30-17.00 uur. Loop gerust binnen! T: (0475) 38 3188, E: servicebureau@lzr.nl
Ook bieden de bibliotheken in de regio met enige regelmaat de training DigiSterker/DigiVitaler aan waarin ook wordt geoefend met ons patiëntenportaal. Informeer bij uw eigen bibliotheek! Lees hier ook het verhaal van Addy en Marianne die de cursus gevolgd hebben.
Met Mijn.LZR kunt u:
Het is nu ook mogelijk om u thuis – via Mijn.LZR – aan te melden voor uw afspraak in het ziekenhuis. U kunt dan bij binnenkomst van het ziekenhuis meteen doorlopen naar de polikliniek of afdeling. Hier scant u de QR-code, die u heeft ontvangen in de mail.
Kijk op de dag van uw afspraak wel in Mijn.LZR voor het juiste routenummer van de polikliniek of afdeling. Mocht u toch een (papieren) dagticket willen? Scan dan de QR-code bij de centrale aanmeldzuil in de hal van de hoofdingang.
U krijgt kort voor een afspraak in het ziekenhuis de melding ‘check online in’ in uw portaal. U kunt zelf kiezen of u hier gebruik van maakt.
Deze online-incheck blijft 180 dagen geldig. U krijgt op de dag van de afspraak automatisch een nieuwe QR-code via de mail. Als de 180 dagen verstreken zijn, verschijnt de melding check opnieuw online in in uw portaal.
In Mijn.LZR vindt u onder het kopje 'Afspraken' de onderdelen:
- Afspraak maken
- Afspraak op de wachtlijst inplannen
- Verwijzingen
Ook kunt u uw afspraken bekijken in 'Afspraken - afspraken'. Dit zijn de afspraken die voor u gepland zijn. Afspraken die al zijn geweest, staan onderaan in het overzicht.
In het onderdeel 'Dossier' heeft u inzage in delen van uw dossier. Het dossier is onderverdeeld in een aantal onderwerpen. Deze zijn door de overheid vastgelegd; ook wel de Basis Gegevens set Zorg (BGZ) genoemd. Het gaat hier dus niet om uw volledig dossier. In uw online dossier staan de gegevens vanaf 1 april 2018. Enkele onderdelen kunnen ook gegevens van vóór deze datum bevatten.
Bij het onderdeel 'Uitslagen' in 'Dossier' worden de uitslagen getoond van onderzoeken die u heeft gehad in het ziekenhuis. Deze uitslagen zijn voor u direct in te zien zodra de uitslag bekend is. Dit geeft de zorgverlener niet meer de gelegenheid om u tijdig persoonlijk te informeren over een uitslag voordat deze uitslag in MIjn.LZR staat.
Het kan voorkomen dat de uitslag vragen bij u oproept of voor onrust zorgt. U kunt dan bij het tonen van de uitslagen ervoor kiezen of u verder wilt gaan (doorgaan) of dat u wilt stoppen (annuleren). U kunt dan wachten tot u een afspraak heeft met uw zorgverlener die de uitslag met u bespreekt.
Voor meer informatie bekijk onze uitgebreide folder over Mijn.LZR.
Uw zorgverlener kan in Mijn.LZR vragenlijsten voor u klaarzetten. U wordt verzocht om deze vragenlijsten in Mijn.LZR in te vullen. U krijgt dan eerst via de mail een bericht dat er een vragenlijst voor u klaarstaat.
In Mijn.LZR vindt u het e-consult. Hier kunt u een vraag stellen waarvoor u normaal de polikliniek zou bellen. U kunt via een e-consult ook een herhaalrecept aanvragen, als dit is afgegeven door uw zorgverlener. Ook kunt u met een bericht via het e-consult een afspraak wijzigen of verzetten.
In het onderdeel 'Mijn gegevens' heeft u de mogelijkheid om een aantal gegevens van u zelf te wijzigen. Het gaat dan om: telefoonnummer, e-mailadres, huisartsgegevens, apotheekgegevens en contactprofiel. Voor ons ziekenhuis is het belangrijk dat deze gegevens kloppen om een goede communicatie met u mogelijk te maken. Maar zeker ook ten aanzien van het doorgeven van informatie aan de juiste huisarts en apotheek.
Uw zorgverlener kan een folder voor u klaarzetten in Mijn.LZR die op u van toepassing is. Het is belangrijk om de folder in zijn geheel te lezen om goed voorbereid naar de afspraak te komen. Indien u de folder niet gelezen heeft, kan het zijn dat uw afspraak niet door kan gaan omdat niet de juiste voorbereidingen zijn getroffen.